Naar aanleiding van mijn klacht over het absoluut verkeerd verpakken van een 6TB interne SATA harde schijf voor mijn computer (zó slecht verpakt, dat die schijf onherroepelijk kapot moest zijn geraakt) en het ontkennen van het probleem door de klachtenservicemedewerkers werd me een waardebon toegezegd van 50 euro.
Helaas kon ik die waardebon niet verzilveren, omdat mijn account bij Coolblue was verwijded door Coolblue zelf, vanwege nog andere klachten van mij. Ze vonden me een te erge klager.
Ik ben maanden bezig geweest om de waardebon te verzilveren, heb veel toezeggingen gekregen ("ja, over een paar dagen gaat het lukken hoor"), maar de waardebon verzilver: ho maar ! Doordat ze mijn akkount hadden opgeheven kon ik de waardebon NIET gebruiken.
Coolblue maakt mooie sier op dit soort klachtensites, maar de praktijk is geheel anders!
Na een maand of vier van vergeefse pogingen heb ik een schrijven in koncept gemaakt voor de klachtenrubriek van het Noordhollands Dagblad, en toen, nadat ik dat koncept eerst naar Coolblue stuurde, toen opeens werd mijn account weer ontsloten en kon ik mijn waardebon verzilveren.
Daar schrikken ze dus van bij Coolblue: de krant.
Wat ik gekocht heb voor die 50 euro? Een usb-stick van 256GB voor € 49,99. Bij Coolblue helaas absoluut voor de allerhoogste prijs van Nederland (Coolblue is stervensduur met de meeste dingen), maar ja, beter iets veel te duurs dan niets, als het gratis is...
Maar de manier waarop dit is gegaan, ja, te triest voor woorden...
In ieder geval een goeie tip voor mensen met dergelijke problemen: de krant! Niet "dreigen" met de krant, maar het berichtje voor de krant in koncept opstellen, en als voorbeeld voor wat in de krant gaat komen éérst naar Coolblue sturen.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
John van Hout
|
Leuke spelcomputer, alleen schakelt na 9 maanden niet meer naar tv modus. Onder garantie terug gestuurd. Coolblue ziet een kleine beschadiging aan bovenzijde en wijst alle garantie af en doen of hele switch gebroken is…. Vragen gesteld, maar krijg gewoon geen antwoord meer:
- wat veroorzaakt probleem met tv modus?
- kunnen we onderzoekrapport krijgen van fabrikant, dan kunnen we contraexpertise laten doen?
- wat gaan jullie doen voor €220 op ee. Spelcomputer van €250?
-wat is jullie klachtenprocedure? nu blijf je hangen bij allemaal klantenservicemedewerkers die niet gehinderd worden door enige juridische kennis en allemaal iets anders uitkramen.
Leuk jullie customer journey, nu nog fase met klachtenafhandeling aan het einde van de weg maken en niet alleen maar met verkoop bezig zijn!
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
John van Hout
|
Nintendo Switch 10 maanden geleden gekocht voor de kinderen. Switch schakelt niet meer over naar tv modus. Terug gestuurd onder garantie. Zat blijkbaar een deukje op de bovenkant. Doet er dan niet meer toe wat ermee aan de hand is. Garantie afgewezen verder geen onderzoek meer naar probleem. Of je €220 wilt betalen voor een console van €250. Krijg je waarschijnlijk een refurbished, lekker makkelijk. Reden, fabrikant doet niet aan deelvervangingen . Aangegeven onderzoek nodig is wat nu het probleem veroorzaakt en dat dit hoogstwaarschijnlijk niks te maken heeft met deukje. Reactie: of ik niet meer wil reageren naar de klantenservice en dat ik ja of nee moet zeggen op €220. Kan echt niet! Normaal gesproken heeft een groot bedrijf een klachtenafdeling, welke verantwoordelijkheid neemt. Hier blijf je bij een heel web van klantenservicemedewerkers hangen die totaal geen juridische achtergrond hebben en gewoon verder geen actie nemen. Woorden wettelijke garantie en non conformiteit hebben ze nog nooit van gehoord. Geen Coolblue meer voor mij! Ik voel me bestolen en niet gehoord! Coolblue je houdt je niet aan de wet, we zien elkaar bij de geschillencommissie!
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
Jaap
|
Komt afspraken niet na. Bezorgd werkelijk nooit op de afgesproken dag.
Als je dan belt met de klantenservice dan vertonen ze gedrag van geld is binnen. Dikke pech
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
Jouad
|
Werken bij coolblue als bezorger in Antwerpen??
Ik raad het echte iedreen af. Ze betalen heel slecht 13,85 euro.het is echt heel zwaar werk .letterlijk gaat je rug kapot en ze sturen je naar klant vaak alleen.Coolblue behandelt je als een dier.ik ben daar geweest en wil nooit meer voor hun gaan werken.ik raad het echt iedreen af.
1838 Reviews Plaats review
Ruud
|Naar aanleiding van mijn klacht over het absoluut verkeerd verpakken van een 6TB interne SATA harde schijf voor mijn computer (zó slecht verpakt, dat die schijf onherroepelijk kapot moest zijn geraakt) en het ontkennen van het probleem door de klachtenservicemedewerkers werd me een waardebon toegezegd van 50 euro.
Helaas kon ik die waardebon niet verzilveren, omdat mijn account bij Coolblue was verwijded door Coolblue zelf, vanwege nog andere klachten van mij. Ze vonden me een te erge klager.
Ik ben maanden bezig geweest om de waardebon te verzilveren, heb veel toezeggingen gekregen ("ja, over een paar dagen gaat het lukken hoor"), maar de waardebon verzilver: ho maar ! Doordat ze mijn akkount hadden opgeheven kon ik de waardebon NIET gebruiken.
Coolblue maakt mooie sier op dit soort klachtensites, maar de praktijk is geheel anders!
Na een maand of vier van vergeefse pogingen heb ik een schrijven in koncept gemaakt voor de klachtenrubriek van het Noordhollands Dagblad, en toen, nadat ik dat koncept eerst naar Coolblue stuurde, toen opeens werd mijn account weer ontsloten en kon ik mijn waardebon verzilveren.
Daar schrikken ze dus van bij Coolblue: de krant.
Wat ik gekocht heb voor die 50 euro? Een usb-stick van 256GB voor € 49,99. Bij Coolblue helaas absoluut voor de allerhoogste prijs van Nederland (Coolblue is stervensduur met de meeste dingen), maar ja, beter iets veel te duurs dan niets, als het gratis is...
Maar de manier waarop dit is gegaan, ja, te triest voor woorden...
In ieder geval een goeie tip voor mensen met dergelijke problemen: de krant! Niet "dreigen" met de krant, maar het berichtje voor de krant in koncept opstellen, en als voorbeeld voor wat in de krant gaat komen éérst naar Coolblue sturen.
Coolblue
|John van Hout
|Leuke spelcomputer, alleen schakelt na 9 maanden niet meer naar tv modus. Onder garantie terug gestuurd. Coolblue ziet een kleine beschadiging aan bovenzijde en wijst alle garantie af en doen of hele switch gebroken is…. Vragen gesteld, maar krijg gewoon geen antwoord meer:
- wat veroorzaakt probleem met tv modus?
- kunnen we onderzoekrapport krijgen van fabrikant, dan kunnen we contraexpertise laten doen?
- wat gaan jullie doen voor €220 op ee. Spelcomputer van €250?
-wat is jullie klachtenprocedure? nu blijf je hangen bij allemaal klantenservicemedewerkers die niet gehinderd worden door enige juridische kennis en allemaal iets anders uitkramen.
Leuk jullie customer journey, nu nog fase met klachtenafhandeling aan het einde van de weg maken en niet alleen maar met verkoop bezig zijn!
Coolblue
|John van Hout
|Nintendo Switch 10 maanden geleden gekocht voor de kinderen. Switch schakelt niet meer over naar tv modus. Terug gestuurd onder garantie. Zat blijkbaar een deukje op de bovenkant. Doet er dan niet meer toe wat ermee aan de hand is. Garantie afgewezen verder geen onderzoek meer naar probleem. Of je €220 wilt betalen voor een console van €250. Krijg je waarschijnlijk een refurbished, lekker makkelijk. Reden, fabrikant doet niet aan deelvervangingen . Aangegeven onderzoek nodig is wat nu het probleem veroorzaakt en dat dit hoogstwaarschijnlijk niks te maken heeft met deukje. Reactie: of ik niet meer wil reageren naar de klantenservice en dat ik ja of nee moet zeggen op €220. Kan echt niet! Normaal gesproken heeft een groot bedrijf een klachtenafdeling, welke verantwoordelijkheid neemt. Hier blijf je bij een heel web van klantenservicemedewerkers hangen die totaal geen juridische achtergrond hebben en gewoon verder geen actie nemen. Woorden wettelijke garantie en non conformiteit hebben ze nog nooit van gehoord. Geen Coolblue meer voor mij! Ik voel me bestolen en niet gehoord! Coolblue je houdt je niet aan de wet, we zien elkaar bij de geschillencommissie!
Jaap
|Komt afspraken niet na. Bezorgd werkelijk nooit op de afgesproken dag.
Als je dan belt met de klantenservice dan vertonen ze gedrag van geld is binnen. Dikke pech
Jouad
|Werken bij coolblue als bezorger in Antwerpen??
Ik raad het echte iedreen af. Ze betalen heel slecht 13,85 euro.het is echt heel zwaar werk .letterlijk gaat je rug kapot en ze sturen je naar klant vaak alleen.Coolblue behandelt je als een dier.ik ben daar geweest en wil nooit meer voor hun gaan werken.ik raad het echt iedreen af.
Coolblue
|